Treenisykkeellä

BLOGIT | Treenisykkeellä

Napakka puistotreeni

Lasten leikkiessä puistossa voi itse hyödyntää ajan treenaamalla nopean HIIT -treenin puiston penkillä! Samalla pääset itse hikoilemaan ja pystyt samalla seuraamaan lasten menoa, kuinka kätevää! Ja mikä parasta, nämä kesäsäät sallivat pienen sateenkin, joka tuskin haittaa lapsiakaan. Kesä kuivaa minkä kastaa!

 

TEHOKAS PUISTOTREENI

Lämmittele reippailemalla puistoon kävellen tai hölkäten.

1. Nouse penkille 15 kertaa per jalka, vaihda.

2. Hyppää tasahyppyjä penkille 15 kertaa. Tarkista ettei penkki ole lahoamaisillaan, vaan kestää hypyt.

3. Ota tukeva punnerrusasento penkkiä vasten. Mitä matalampi penkki, sitä raskaampi liike. Voit punnertaa penkin istuin -tai selkäosaa vasten. Alas tullessa rinta koskettaa penkin reunaa. Tämä on hyvä muistisääntö, että asento on oikea! Tee niin monta kuin jaksat.

4. Ota kuvanmukainen asento. Laskeudu keskivartalo tiukasti suorana niin alas kuin pääset ja nouse rauhallisesti takaisin aloitusasentoon. Toista 15 kertaa.

5. Jää samaan asentoon, kuin kohdassa 4. Risti kädet syliin ja kuljeta puolelta toiselle ranka kiertyen (Russian twist). Tässä liikkeessä aktivoituvat vinot vatsalihakset!

6. Laita kädet penkin istuinosan reunaan pois päin penkistä. Laita jalat 90 asteen kulmaan. Dippaa pakarat alas maahan ja nosta itsesi takaisin ylös. Huomaa, jos jalat ovat suorina edessä, liike on raskaampi. Nostaessasi itseäsi takaisin ylös, keskity siihen, että ojentajalihas tekee töitä!

Toista kaikki sarjat 1-6 niin monta kertaa peräkkäin, kuin 25-30 minuutissa ehdit. Älä skippaa liikkeitä, vaan tee jokainen sarja toistoineen loppuun asti! Vasta sitten saat siirtyä seuraavaan.

Tehokkaita puistohetkiä!

Muistathan, että nyt alkaa olla viimeiset hetket osallistua Turun Messut -lippujen arvontaan, joten jos et vielä ole käynyt osallistumassa, tee se nyt TÄÄLLÄ. Myös bloggaajaa on mahdollista tulla moikkaamaan nyt lauantaina 15.8 Skanssin Kauppakeskukseen klo 10-10.30, nähdään siellä!

Kuva: Pauliina Ruokonen

2 vastausta artikkeliin “Napakka puistotreeni”

  1. iisansson

    Tein tämän kotona arkun päällä, lapsen mentyä nukkumaan. Tosin tasajalka hypyt vaihtui kyykkyyn. Kivaa jos teet lisää napakoita jumppia. 🙂


    • Pauliina Ruokonen

      Ihana kuulla, että treeni on päässyt kokeiluun! 🙂 Ja tuo arkun päällähän on ihan loistava idea! Täytyykin tässä talvella tsempata treenien suhteen ja tehdä lisää napakoita jumppia 😀


Kommentoi